Assalamualaikum...
Last week, wanted to write so many things however was busy cleaning up the house. Sekali, banjir kat bilik... Sekali lagi ulat kenduri malam Jumaat. Allahuakbar... What an experience... :)
Anyways, now I'm at home. Balik last Friday dengan my new housemate. Hantar dia balik USJ. Then, sampai rumah 9pm. AlhamduliLlah, the journey was smooth. (Sekarang anak dara ni dah berani naik kereta sorang2 malam2 lah.. Ala... berani je dulu2, tapi Mak tak bagi sebab boleh bawak fitnah. Tapi sekarang Mak percaya anak dia tak buat bende2 tak senonoh... that's why lah kut!!! hehe)
Sabtu, duk study + discussion renovate rumah. Nak tolong lukis tak gheti. Nasib baik arkitek Esan balik. Dia tolong lukiskan toilet mak. Boleh lah jugak nak diharap. hehe. Best jugak tengok diorang yang pandai lukis2 ni. Especially to see my Mum at work.. hmmm... sampai tak leh nak tidur malam. Sian Mak.. Tu baru hal rumah. Blom lagi hal Abangalong kawin. :D
Ahad, on the way nak hantar Apis ke Jeram, Kuala S'ngor, singgah jumpa Muallim Khairul Anuar. He's a diabetic and had a minor accident to the right foot. His 4th n 5th toes amputated but still there is ulcer. Since the foot bandaged, tak nampak la. Muallim ni banyak tahu pasal my personal life masa kat Hira' dulu. hehe. Siap kena panggil jumpa dia... aduhai.. pengalaman yang tak boleh dilupakan masa nak exam SDE (Sijil Darjah Enam). :D Muallim ada gak tanya:
"Huda dah ke? Dah kena book ke?"
Alamaks... Blom lah. Takkan lah tak jemput. Book pun blom lagi... hehe. Tu lah, dulu sibuk2 nak ber ehem-ehem. Haaa.. last2 tak di book2 pun lagi. hehe.
Nak tergelak gak. Had a chat with Mak masa urut Mak. Tetiba Mak suggest lah nak goo kan dengan ada lah sorang anak brothers ni.
"Tak nak lah!" (ikut cakap ala2 Waheeda dalam iklan Pantene)
Mak cakap....
"Eh! Awak ni jangan pilih2 sangat. Nanti susah... Hmmm.. tapi susah jugak. Mak awak pun pemilih. Ayah awak pun pemilih!"
hahaha... That was so funny! hehe. Citer kat Apis, Apis cakap:
"Sedaq pulak! hehe"
Alaaa... hal jodoh pertemuan perpisahan ni, Mak bagitau....
"Allah jelah yang tahu... :)"
Last but not least...
I want to share something that I realised last week...
Bila bertemu dan bersahabat akan tiba saat perpisahan. Ada masa memang rasa sedih. Tapi sekarang masing2 dengan hala tuju hidup masing2. Tak tahu nak ceritakan perasaan sedih tu macam mana... Setelah sekian lama bersolat dan berdoa, Allah tunjukkan cahaya petunjuk (the light of direction)... AlhamduliLlah....
Apa yang kita harap tak semestinya kita akan dapat... Tapi Allah akan sentiasa memberikan pada kita apa yang kita perlukan...
Allah tarik satu nikmat tapi Allah bagi macam2 nikmat yang lain yang sepatutnya disyukuri.
Terlalu berharap pada seseorang akan membuat kita kecewa... Tapi pengharapan pada Allah, takkan sekali pun Allah kecewakan.
Terlalu banyak kasih sayang yang Allah kurniakan melalui orang2 yang tidak disangka2....
SubhanaLlah...
Butakah aku???
No comments:
Post a Comment