Assalamualaikum....
Been a long time since I get the chance to actually have a peek into my blog. I can't be long though. There are so many things to pour out in this blog. But i still have my emails and also other blogs to go just to update with my friends' new stories... :)
Cik Wan + Cik Maya
Congrats to both of you... Hope you will get used to your new place and start working in the best ways... Sorry didn't get u guys anything. :) Wanted to buy the things when you guys wanted to come here, tapi nasib baik tak sempat beli. hehe. Ada hikmahnya you guys couldn't make it. :) K lah... Allah sebaik2 perancang...
Cuti Weekend
AlhamduliLlah, last Friday went to Maya's house. Ntah, saje nak jumpa coz hari tu mak abah dia tak bagi dia datang Melaka. So, kita pun pi lah rumah dia. :) Rumah Cik Wan, nanti2lah. Time cuti nanti, will go to Penang insyaAllah and visit your new work place, ok? :) So, pi rumah Maya, kita nak borak2 dengan dia, tapi dia pi masak Lasagna lah plaks. Last2, borak kat dapur, terjerit2lah coz dia pasang bende alah yang kutip asap tu wat bising! hehe... Oh yea... Kaklong... syukurlah sihat apa2pun. :) Muga selamat semuanya sampai bersalin. InsyaAllah.
Saturday pagi, pi rumah Puksu AbuHandzalah + Muksu UmmuHandzalah. Jumpalah dengan baby Handzalah. Comelll! :) Mata sepet macam Puksu. hehe . Syukurlah semuanya dah selamat. Tak sabar nak tengok baby Handzalah besar... :)
Petang Sabtu, berangkat pulang ke rumah Nenek. Patutnya kita yang masak untuk Nenek. Tapi, sampai pun pukul 6:45pm. :) Last2, buka puasa makan lauk best2 Nenek. :)
Finally pagi Ahad bertolak ke Melaka. Syukur dapat selesaikan setengah puasa nazar. InsyaAllah, ada lagi... Muga dipermudahkan.. :)
Posting Surgery
The 1st 2 weeks were so bda. I get depressed everyday coz the group get scolded everday, WITHOUT FAIL! :) But AlhamduliLlah, now I'm in the 3rd week, getting used to it lah... Last 2 days, was motivated that actually we are supposed to treat the patient as a whole. From the clinical features, what are the possible diagnosis... so, have to imagine the anatomy + the etiological panel. Next, go to the investigation chart and tick what are the relevant things to be done. Finally, treat the patient from the moment he gets admitted to the ward. So, have to decide whether it's emergency case or not... :) AlhamduliLlah... I didn't develop the habit of thinking in the last semester. Hopefully, by the end of this posting, I will get a hang of it, insyaAllah... May I become a good doctor when I pass my exams, biizniLlah... Ameen.
Ujian Kematangan
Dah masuk umur 25 tahun ni, lagi ligat sel2 otak ni berfikir. Hati pun tak boleh emosi selalu. Tapi ujian yang mendatang kali ini, terasa berat sangat bahu memikul. Rasanya macam mahu didiamkan saja, tapi takut juga kalau apa2 yang bakal terjadi tidak seperti yang dirancangkan... nanti akan terasa bersalah pada diri sendiri...
Sudah banyak kali aku menyoalkan persoalan2,
"Kenapa aku diuji lagi sebegini? Kenapa bukan orang lain?... dan kenapa???"
Selalunya, bila hati tertanya2 soalan2 yang tak sepatutnya aku tanya... aku akan mendapat jawapannya. Syukur kerana Allah masih sayangkan aku dan masih menjawab semua persoalan ku...
"Aku dijadikan oleh Allah di atas muka bumi ini untuk diuji.Aku harus bersyukur dengan nikmay yang banyak yang telah Allah berikan kepadaku selama ini." Surah Al Ankabut : 1
"Orang lain pastinya dapat mengatasinya. Jadi aku perlu mengatasinya kerana Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk diriku." An Najm : 39 - 42
Aku masih berharap Allah akan menunjukkan jalan yang terbaik untuk aku mengatasi ujian ini. Muga dipermudahkanNya di atas segala urusan kerana hati ini masih kuat pada pendirian...
"Oh Tuhan... Dengarkanlah rintihan hambaMu ini.."
Muga hatiku kembali tenang....
No comments:
Post a Comment