Monday, April 04, 2005

KEIKHLASAN

Assalamualaikum...

InsyaAllah kejap lagi nak bertolak pulang ke alam persekolahan di Melaka. AlhamduliLlah, cuti seminggu di rumah memang best! :) Lepak betul2 punya lepak!!! Pegang buku berapa minit ajek... isk isk...

That's why lah cuti patutnya sebulan, tapi tak duduk kat KL ni lama2 lah kut. Amatlah bahaya! Bulan Jun dah tak lama dah nak exam ni... Kecut perut dah... aiya!

WEDDING PREP
Eventhough bukan kita yang kawin, tapi semua benda banyak jugak yang kita buat. Well, what to expect. Semua Mak nak buat... Tapi no helping hands... Nasib baik ada anak pompuan besar sorang. Dapatlah berkongsi pendapat. Hmmm... tak boleh nak komen la.

Things that are done:
1. Kad kawin
Dah tempah dah hari tu, tapi design dia macam tak kena. So, kena perbetulkan sikit.

2. Baju pengantin
Abgalong punya baju melayu dah siap 2 minggu lepas. Baju bakal kak ipar pulak, kita pi tengok dengan Mak hari Sabtu lepas. Hmmm... lawa2... :)

3. Katil pengantin
Semalam pi Ampang, tengok katil yang Mak dah berkenan. Takde. So, beli jelah apa yang menarik kat situ. I like it.

4. Hantaran
Barang2 hantaran Abgalong pergi beli semalam. Dari tengahari sampai ke malam, dapat 1 barang je?? Kita dengan Mak pi Gombak n Kg Batu dapatkan dulang hantaran. Malam pulak, kita tolong potongkan kain lapik untuk dulang hantaran tu... Nanti lepas dah guna, sewakan dekat kedai Makcik sebab dia takde kain lapik warna yang kitorang nak...

Speechless....

UNDILAH UNTUK TIDAK MENGUMPAT
Hari Jumaat lepas, pergi amik Apis. Sekali dengan Esan. Pok pek pok pek mamat tu. hehe. Nasib baik dia nak ikut, kalau tak rasanya dah lama ngantuk bawak kete cute tu. Perjalanan ke Jeram mengambil masa kira2 2 jam pergi sahaja sebab jam. Balik tambah lagi 2 jam sebab Apis yang bawak... Aduhai! Budak sekolah bawak... Ada sekali kita bawak sampai rumah 1 jam! hehehe.

Esan wakil Ayah, kita wakil Mak, amik report card Apis. "Biasalah, kitorang ni suka tolong Mak Ayah..." :D Komen kat muallim/ah + makcik2 yang bertanya, "Mana Ayah Mak?"

On the way back, Esan tanya Apis, pasal poster UNDILAH UNTUK TIDAK MENGUMPAT kat setiap kelas yang tak berapa lawa. :) Bincang pasal isu mengumpat dengan adik2... Kalau dulu, kita ni memang tak suka cakap pasal orang, tapi sekarang rasanya dah tak tahan. Kita rasa bende yang dia buat tu salah, so, kita mengata jugak. So, Esan bagi lah formula untuk mengelakkan kita mengumpat! :) Thanks bro!

Wokes.... gotta go. Petang ni ada kelas dengan Prof MV. Tunggu contractor then cabut...
Tata

No comments: