Alhamdulillah... Hari ni diberi peluang untuk update dlm blog. Hmmm.. Back to the old story?? Oklah.
PERLIS-ALOR SETAR-PENANG
Pagi Sabtu bertolak dari KL, 2 kereta. Perdana memuatkan Ayah, Mak, Atok, Nenek n Ajin. Honda pula, Abangalong, Kak Mali, Esan n Me. Apis tak boleh balik sebab ada kelas ganti hari cuti Jerebu hari tu. Ikram pulak busy. :)
Anyways, on the way to Perlis, dekat 4-5 stops becoz Abangalong sakit perut. Malam sebelum tu, isterinya tak sempat nak masak. Jadi, beli kat pasar. Abang kite ni dah mula boleh nak makan food isteri dia masak aje. Orang lain masak, dia pun sakit perut. hehe. Since dia tak berapa sihat, so, Esan drove the car. Sampai kat Tapah, exchange driver again with me. So, I drove quite a mile.. tak ingat la berapa jauh. Tapi, tidoq lah 3 - 3 orang!!! :) Nasib baik tak ngantuk.
Then stop isi petrol and went to kedai makan. Cendol pulut sedap!!! Apa ntah nama tempat tu. :)
Finally, Alhamdulillah, arrived at Muksu's place around 4:30pm like that la. Tak solat lagi. Nak solat, baring jap. Finally I slept... :) Dengan Ayah sekali. Ayah bawak kete sorang2 from KL-Perlis.

Malam... We went to a wedding. Anak kawan Ayah Mak time kat Mesir. Cantik! Style hotel tapi, buat kat rumah. Very nice! Siap ada LCD show. Gambar time kat Mesir. Nile river. :)
Then... me and kakak had a special chit-chat. ;) till late night. Bila lagi nak jumpa kan kakak! ;)
The next day, went to Padang Besar. As usual, I dunno what to buy. Pesai pa ntah. Berjimat plak. :) Beli tudung 1 and then beli gelang batu2 kristal tu. Beli untuk Mak sebab Mak tak dapat ikut.
After lunch, bertolak ke Alor Setar. Beli baju and barang umrah kat Pekan Rabu. Then, pi Star Parade beli baju2 kurung murah FOR ME ONLY kat kedai2 situ. Mak cakap nanti dah keje kena bayar Mak balik. ;) hehe. Sian budak2 laki yang ikut, depa tak beli apa pun. :)
Then, nak dekat Maghrib, bertolak ke Penang. Kak Wan dah lama menunggu. We stayed overnite at her kondo. Siap bagi kunci coz she had to leave early to work.
Malam tu sempat la chit chat dengan kak wan jugak! Tapi tak leh citer lebih2. :)
Dalam pukul 8 bertolak ke rumah besan Mak Ayah, keluarga Kak Mali. Mak Kak Mali masak laksa penang! Sedapp woooo... Penangan orang Penang! Memang best betoi! :) Sempat siap lunch, makan nasi with sambal udang. :)
Finally, we left to Kuala Selangor at 10:30pm. Went to fetch Apis. Atok, Nenek, Kak Mali n Abangalong naik kereta lagi satu and went ronda2 to Penang.
Alhamdulillah... Syukur, cuti kali ni cuti2 Malaysia dapat complete. Dapat pergi Muar Johor(time habis exam), Kelantan, Besut Terengganu, Melaka, Perlis, Alor Setar, Penang. :) Didn't take much pictures. Sebab nak simpan duit kut. hehe. :) Alhamdulillah.
No comments:
Post a Comment