Wednesday, February 08, 2006

KURSUS KAWIN

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, as stated in the title... yup finally, I graduated from Masjid Negeri Shah Alam for my 2 days Kursus Pra Perkahwinan. It was very good... :) Went there not with my future husband but with one of my fren, not to mention her name here. hehe.

Lulus Kursus
Anyways, the day before going for the 2 days kursus, on Friday, I was oncall. So, masa kursus tu ngantuk2 la jugak. Nasib baik, the first ceramah ustaz dia kelakar orelse I would have sleep off. The second ceramah memang I wasn't in the masjid... hehe. Dahla penceramah tu nampak kita duk ngantuk2. Ntah la.. dah tak boleh nak tahan... 2nd day pulak, not so bad la. Seronok dapat ceramah2 yang kelakar2 tu. Tapi ada gak yang blue... malu betoi! Semua ceramah ok... cumanya, sepatutnya ustaz2 tu janganla menggalakkan couple2 yang belum kawin tu ber"abang"..."sayang". :) yelah time ni lah pun kita nak berdakwah! ;)

Teman Hidup
Yang part paling best... adala orang tu.. dia kena tanya banyak kali dengan penceramah2. Memang dah tak lama la tu... yang memang nak gelak...bila ditanya, "Kenapa nak bernikah? Apa matlamat pernikahan?" Orang tu dgn penuh yakin menjawab, "Jadi teman hidup." Fualamak!! Cayalah orang tu! hehe. Jangan marah ye orang tu... ;) K k.. jawapan2 soalan2 yang lain aku tak citer la. ;)

Jaulah
After that we went to meet Amaani Syaheeda. :) COmeYnyeeee anak sedara makcik el ni ha. Tapi dia tak kenal dengan makcik el. Asyik rapit dengan mama dia aje. :) Segan jugak dengan abu Amaani sebabnya, dia tau ah kita pi kursus kawin. hehe. Citer dengan Ummu Amaani, tak ingat dunia. Yelah, dengan kawan2 yang lain sekali jumpa. Kawan2 tadika.. Kepoh ribut kat rumah Amaani. hehe. :) Apa2pun, it was a nice meeting. Seronok dapat jumpa kawan2. Makcik el demam hari tu tak sempat nak dukung Amaani. Takut berjangkit pulak.. :)

PUSAT DARAH NEGARA
To complete housemanship dekat HKL, I have to attend latihan dekat Pusat Darah Negara and Patologi. It takes 2 days. Tadi pi PDN. It was a very good trip la. Yelah, tak jumpa patient yang sakit2 tu. hehe. We discussed about blood transfusion, blood grouping and crossmatching. Best la. :)

Ending 1st Posting
InsyaAllah, next week will be my last week in Surgical. Will go to ONG next week. Takut laaaa... Yelah kan, nak beranak2kan orang... Hmmm... tadi duk bacala paper pasal bayi terpoting kaki tu. Hmm, bila tengok gambar, rasanya memang baby tu ada congenital anomalies. However, not sure la wether did the doctor tell the mother about it. Kalau tak bgtau maybe la teh mother rasa terkejut tengok anak macam tu... Kaki terpotong sebab manusia yang potongkan, won't look so nice as Allah yang potongkan kaki dia. Dalam gambar tengok, kaki dia memang kudung... WALLAHUA'LAM. We'll see what the hospital will say la...

To Mardhiah...
:) Sabar jelah kak Mar. Tak payah konpius2. hehe. InsyaAllah when the right time comes, mesti la el bgtau kat sini. Ada rezeki, insyaAllah. :)


Things may not be the same as you think...
Alhamdulillah, it turned out fine...
I'm glad I did the right thing... ;)
Thank you very much

No comments: