Assalamualaikum,
Alhamdulillah... Syukur Ya Allah... Alhamdulillah... :)
Alhamdulillah 1
Pagi tadi sms kat doktor kat KK Putrajaya. Tanyakan result blood tests. Buat last Thursday, sekali dengan medical checkup untuk masuk kerja. (awal2 lagi dah buat!!! hehe.) Syukur sangat bila dapat sms dari doktor sana saying that, "Alhamdulillah, semuanya normal." SubhanaLlah!!! Alhamdulillah!!! Allahuakbar!!! Sujud syukur.... mengalir air mata kesyukuran... :)
Lebih kurang setahun lepas, posting di medical ward selama 1 bulan. Terpaksa menyiapkan log book, tulis medical cases in the book. I was looking for a respiratory case. Kebetulan, ada sorang kakak tu, had severe breathlessness and cough. I took history from her... She was married to a drug addict. She didn't know until her husband was admitted to the hospital. He had HIV+ve with Tuberculosis. Poor thing, she got infected from her husband. Her husband passed away 1 year ago. :( After taking history, I examined her without using gloves... She had HIV+ve and oppurtunistic infections, Pneumoconiosis Pneumonia and Oral Candidiasis. For 2-3 days, I went to do follow ups and she was getting worse. However, later I was changed to another posting... So, I didn't know what happened to her... Since then, I was worried.... but, syukur Alhamdulillah, I'm fine. :) InsyaAllah, after this, going to start work soon, will be extra careful.. :)
Alhamdulillah, bersyukur sangat dengan nikmat kesihatan yang diberikanNya... :)
Alhamdulillah 2
Petang semalam Mak fon bgtau ada tiket AIRASIA murah ke KB. 80% off=RM120. Mak tanya nak ikut ke tak... I already planned to go Kursus Kawin this weekend. So, I sms to her to ask Ayah. Then, she called again, and said Ayah ckp, "Ikutlah." So, I agreed to her. So... flying to KB tomorrow insyaAllah. 20 minutes difference from Mak's flight. Actually, Mak, Ayah n Ajin are going there this weekend coz we'll be celebrating Raya in KL not in Besut rumah Tok Ayah... coz Apis will be having his SPM on the 5th Raya.
:) It was all His plans... not mine...
Alhamdulillah 3
InsyaAllah, Mak, Atok, Nenek n I will be going Umrah next Wednesday on the 28th September 2005. :) Perasaan bercampur. Takut ada. Seronok ada. Tak sabar pun ada. :) Dah lama menanti saat untuk melaksanakan umrah... and Alhamdulillah, ada rezeki dapat ke sana. Mula2, takde connecting flight if we used ENRICH points. So, Mak used agency... :) Alhamdulillah....
InsyaAllah, akan ku sujud syukur di depan rumahMu... atas segala nikmat kesihatan, kejayaan, kasih sayang dan segalanya yang telah Kau berikan kepadaku selama ini.... atas segala ujian yang telah Kau timpakan ke atasku kerana terlalu banyak pengajaran yang telah ku belajar dari ujian2Mu..... InsyaAllah.... :)
p/s: Jumu'ah Sa'eedah wa barakah... 19 Sya'aban 1426
No comments:
Post a Comment