Wednesday, July 27, 2011

CAMERON HIGHLANDS

Bualan suamiku sejak semalam...

"Habiskan master cepat2, nanti kita boleh pergi CAMERON HIGHLANDS," suamiku berkata dengan senyuman yang terukir dengan lesung pipitnya.

Pembakar semangat...

Pemberi motivasi...

Untuk sama-sama menghabiskan menulis thesis dengan cepat...

Dan menikmati cuti berbulan madu, cuti bersama anak-anak untuk pertama kali....

Abang janji tau! Jangan lupa!!! :)

Tuesday, July 26, 2011

PENULIS

"Apa jua ilham yang terlintas tak kira bila datang waktunya, tuliskannya!" itulah pesan Editor Tertinggi Kanan PTS sewaktu aku menghadiri Kursus Penulisan di Lembah Klang seminggu yang lepas.

Dua hari selepas kursus, aku melayari facebook dan terlihat olehku gambar diriku yang sedang tekun mendengar ceramah. Tak lama kemudian terlihat pula video aku sedang bercakap. hehe. Kelakar bila tengok muka sendiri dalam video. :)

Apa-apa pun, aku bersyukur sangat kerana dapat menghadiri kursus tersebut. Pada mulanya aku malas. Tetapi atas desakan dan suruhan suamiku, aku turuti. Berkat mentaati perintah suamiku, aku berasa amat seronok dan sungguh bersyukur dengan pengisian kursus tersebut yang me"release"kan tension ku dan juga, aku mendapat banyak ilmu baru yang boleh diaplikasikan dalam penulisan thesisku, insyaAllah.

Pada hari tersebut juga, terlintas olehku akan ayat ini:

"Amanah menjadi suatu Tanggungjawab yang memerlukan Komitmen yang tinggi supaya sesuatu Tugasan Terlaksana dengan jayanya dan Merealisasikan Pengharapan dan Mendapatkan KeredhaanNya Yang Satu.... :)"

ni memang ayat kow kow aku. nanti aku nak masukkan dalam thesis aku nanti!!! yey)

Semuga segala pengharapanku kan menjadi realiti dalam sedikit waktu lagi...
Ameen Ya Rabb...

Monday, July 11, 2011

50 DAYS LEFT

SUBHANALLAH...

Met them last week and they said "Submit by next month."
I can't run from it, nor can I back up...

ALHAMDULILLAH...
My dearest husband bought me a new CPU for me to reach the DATELINE of 50 DAYS!
Thank you Abang! :)

ASTAGHFIRULLAH...
My stomach was churning nonstop since the "sentence" from them.
Mood instability...

ALLAHUAKBAR!
For BERSIH 2.0...
For all the heroes and heroins

INSYALLAH...
He knows what's best...
We just have to try OUR best and try to be the best!