Sunday, May 06, 2007

NEW UPDATES

Assalamualaikum...

It had been long since the last time I updated my blog, eh?? ;) Well, sorry for those waiting for my recent news..

WORKLIFE
Well, was quite busy with work and also adjusting life to my current status as a Medical Officer at Female Ward. Finally, they decided to make me a MO and did HO oncalls. Alhamdulillah, my last oncall had already passed. It was on the 1st May 2007. Syukur it was uneventful and I got to sleep that night on the bed. There were other 3 HO and a MO sleeping inside the room but they gave me and my baby to sleep on the bed. Nasib baik dapat tidur, kalau tak sia-sia aje... ;)

Now, I'm handling half of the female ward which is a very big responsibilty. Being me having such a little knowledge... Scared always as usual! But I guess day by day I just have to learn and if I don't know, I'll just ask for help... May Allah help me to help all the patients... Ameen.

AIR KELAPA PANTAI CAHAYA BULAN
Well, it had been hot for the past few weeks due to Musim Kemarau. Hot really means HOT!!! We'll be sweating day and night because of the weather. So, Abang love to drink Air Kelapa. We went to Pantai Cahaya Bulan just to get ourselves to drink Air Kelapa in the Buah Kelapa. :) Initially my sister in law said that it's not good for the baby, but then, there's another Nenek said that it's good for the baby. Hmm, what I believe is that it's good for the ummi! hehe. On the way to PCB, there were a lot of small stalls selling Jagung Rebus! hehe. So, we didn't miss to buy that also... ;)

CHATS
That day I had the chance to talk through Yahoo Messenger with Raiyan! :) It was quite fun to talk over the computer. hehe. It had been long since I talk to anyone through the phone... Anyways, the next day, got the chance to talk to My Twin pulak! :) Well, with the new technologies around, why not use it for our own sake, right??? :) I did chat with K. Wanda, tapi not through the mic and speaker but had to type on the yahoo messenger. Well, nice to story-mory with you guys! Hope we can do it again at another time, insyaAllah....

BLOG READER
Guess what??? Yesterday, I bumped into one of my blog reader, K. Lia. Well, if you are reading this K. Lia, nice to meet you yesterday! :) My husband and I went to Noodle Station to eat dinner. Actually we wanted to have dinner elsewhere, either Ayamas/KB Mall/Mamak Stall/gerai tepi jalan/Hayaki, but we ended up at Noodle Station. Well, hikmah behind it was that I got to make an ukhuwah fillah with K. Lia... hehe. The food there was not nice!!! Tapi, rezeki nak jumpa my Blog Reader... ;) She just called me, "Dr Nour El Huda?" while I was on my way out! Terkezuuuuutttt!!! Patient mana pulak ni??? Do I happen to know you??? hehehe. K. Lia happened to read my blog from blog JurnalAlam. But she's not a blogger herself! :) Well, good luck in your phD!!! :)

BABY CALIPH
Hmmm... If you see the calender, Baby Caliph is already 33 weeks. Going to turn 34 weeks tomorrow! Just 6 weeks more to go!!! What do you know??? I'll be getting a baby soon! Alhamdulillah. :D Hopefully everything will turn out fine and both of us will be safe through the journey of labour and delivery.... Ameen! Make du'a for us yeah???

Masam-Masam Manis
Sudah beberapa minggu, aku sudah mula membaca novel Ayat-Ayat Cinta. Tapi atas desakan masa, aku tidak dapat habis membaca novel tersebut sekaligus. Semalam, bacaanku sudah sampai saat Fahri dan Aisya menjadi suami isteri. Aku teringat saat aku dan suamiku disatukan. Rasanya, cerita kami lebih kurang seperti pasangan dalam novel tersebut! hehe. Abang menafikan dan menyatakan, aku sudah jadi jiwang selepas membaca novel tersebut. Dia bergurau akan melarang aku membeli buku-buku jiwang selepas ini... Alaa.. Apa salahnya berjiwang dengan suami??? hehe. Ye kan???

Selepas aku solat berjemaah Isya' dengan suamiku, aku teringat saat Abang meluahkan perasaannya mahu berada di sampingku semasa aku melahirkan anak kami yang sulung nanti. Emakku pula berkehendak supaya aku pulang ke kampung halaman dan melahirkan anak kami di sana. Sedih, terharu dan pilu rasanya bila mendengar Abang menyatakan hasratnya mahu memastikan proses bersalinku berjalan dengan lancar dan Abang mahu mengazankan anaknya sendiri. Isteri mana yang tak luruh jiwanya bila mendengar suaminya berkata begitu??? :(

Sekiranya aku boleh jangkakan bila aku akan bersalin, sekehendakku mahu melahirkan anak kami bersama dengan suamiku, samada di KL atau di Kelantan, asalkan suamiku ada... Tapi, hanya Dia yang Maha Mengetahui.... Semuga Allah memberikan jalan yang terbaik untukku, anakku dan suamiku... Ameen... Doakan kami....

Dah jiwang sebab suami oncall lah! :p

4 comments:

mizzwanda said...

wah hehe..weh hang dah jadik mo medical kan..syoknya hang..aku nih still duk nervous to d max nak wat final decision..either nak masuk casualty,medical or opd..dush!but its more towards medical.tapi duk takut2..but sampai bilanak takut2 kan..kalau tak bila nak progress kan.heh nak sedapkan ati!..guess gonna be d only malay mo kalau masuk medical..uwaaaaa..hentam ja la labu!hehe

Anonymous said...

saat bersalin mmg indah terutamanya bila suami ada di sisi,bercakap2,memberi semangat,mengalunkan azan utk anak...
naj doakan agar hajat el tercapai.amin.take care my dear sis!

drnehar said...

mizzwanda: sebenarnya, aku tak ingin pun nak jadi MO Medical.tapi, ada lah kut hikmahnya aku terpaksa lalui period MO tu kat medical posting! sampai sekarang aku tak confident pun lagi... byk kali dah aku nangis... tapi, aku diamkan aje.. Semuga apa yang berlaku, aku belajar, belajar dan belajar!

raiyan: thanks raiyan. i do hope the same and pray that my husband will be beside me when the time comes... but, he being next to me always pun mmg saat-saat indah selalunya! :)

Anonymous said...

ASM dr.nehar,

k.lia pun tak sangka akhirnya dapat gak k.lia jumpa dgn dr..ant kenangan paling best utk dikenang..syukur akhamdulillah di atas ukhuwah yg Allah berikan..kawan2 k.lia pun bagi komen yg sama utk noodle station..makanan dia tak best..but mine are not so bad..cubalah teh ais hazelnut and wantan tom yum..dah penah try four seasons..the meals are so lovely there..worth it dgn harganya..mahal tapi puas hati..k.lia doakan moga dr. akan dipermudahkan olehNya saat melahirkan baby caliph nanti..banyak baca doa Nabi Nuh waktu beliau dalam perut ikan..sampai berjumpa lagi..wassalam..